Amazon’un Uygulamasını TikTok’a Çeviren Özellik
Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Amazon, alışveriş denilince akla gelen ilk şeylerden biridir. Şirket, bugün yaptığı duyuru ile taşınabilir uygulamasındaki alışveriş deneyimini bir üst seviyeye taşıyacak yeni bir özelliği tanıttı. Günümüzün en bilinen sosyal medya platformlarından biri olan TikTok’a benzerbüyük ilgi gördü.
Amazon’un resmi sitesinden yaptığı paylaşıma göre yeni özelliğin adı ‘ İlham vermek’ . Kullanıcılar için güzel olabilecek taşınabilir uygulamaya değerli bir yenilik getiren Inspire, şu anda ABD’de seçili kullanıcıların kullanımına açıldı.
Tıpkı TikTok veya Instagram’da olduğu gibi Amazon’da da alışveriş yapmak mümkün hale geliyor
İlham vermek, TikTok gibi bir akış sunarak Kullanıcıların farklı bir alışveriş deneyimi yaşamasını sağlar. Daha fazla açarsak, özellik birden fazla sosyal medya platformunda gördüğümüz özelliktir. kısa resim ve fotoğraf Müşterilerin influencerlardan, diğer müşterilerden veya markalardan içerik, çalışma ve fikir keşfetmesini sağlar. Yani TikTok’un her yere yaydığı formatta olduğu gibi Inspire’da da her zaman aşağı kaydırarak göz atmak ve alışveriş yapmak mümkün.
Aslında bu özellik birkaç ay önce ortaya çıktı. Paylaşılan görseller, Amazon’un geçtiğimiz aylarda tam ekran fotoğraf ve görsellerle alışveriş sağlamayı planladığını gösteriyordu. Bugünkü açıklama bunu resmen doğruladı. Ortadaki tek fark, uygulamanın alt kısmında bulunan özelliğin simgesidir. Ağustos ayında yayınlanan fotoğraflar bir dikdörtgenin yer alacağını gösterirken bugün paylaşılan ekran görüntüleri, bunun yerine ampul kullanıldığını ortaya koyuyordu.
Amazon’un alışveriş uygulamasının en altındaki kullanıcılar ampul Simgeye tıklayarak bu özelliği kullanabileceksiniz. eğer ondan sonra 20’den fazla ilgi alanı seçerek akışı özelleştirin mümkün hale gelecektir. Inspire genel olarak kısa resim formatına odaklansa da daha önce de belirttiğimiz gibi fotoğrafları da gösterecek. Bu yeni özellik Instagram ve TikTok karışımı bir deneyime dönüştürür. Etkileşim düğmeleri de aynı şekilde sağda bulunur.
Kullanıcılar beğendikleri bir şey gördüklerinde, bir pop-up ile çalışmaya erişebilirler ve sepete ekleyebilirsiniz. Ekrana gelen ‘Tüm Detayları Gör’ bölümüne basıldığında eserle ilgili tüm bilgilere ulaşmak mümkün hale gelir. Amazon yetkilileri ayrıca Inspire ile müşterilerin satın almak istedikleri şeylere veya fikirlere tek tıkla ulaşabildiklerini ve alışveriş deneyimini daha eğlenceli ve kolay hale getirinOnu hayata geçirmek için bu tarzda bir atılım yaptığını söylüyor.
Türkiye’ye ne zaman gelecek?
Amazon’un sitesinde yer alan bilgilere göre Inspire şu anda ABD’deki kullanıcılara açık durumda. Şirket, özelliğin önümüzdeki aylarda ABD’deki diğer tüm müşteriler için kullanıma sunulacağını söylüyor. Ancak maalesef şimdilik Inspire’ın Türkiye ve diğer ülkelere ne zaman geleceği merak konusu. bilgi yok
Amazon’un, TikTok gibi uygulamalardan müşterilerin dikkatini çekmek ve onları kendisine yönlendirmek için bu hamleyi yaptığını söylemek mümkün. Bilindiği üzere bu stilistik uygulamalarda markalar çalışmalarını doğrudan müşterilere sunabilmektedir. Hal böyle olunca bu formda Amazon’a gerek kalmayabilir. Peki arkadaşlar yeni özellik hakkında ne düşünüyorsunuz?