BDDK’ya ‘terfi’ şikayeti: Emekliler en çok şikayeti CİMER üzerinden yaptı!
Sektördeki tüm faaliyetlere ilişkin ihbar ve şikayetleri değerlendiren BDDK, bankalar ve banka dışı kuruluşlara 36 milyon 425 bin 761 TL idari para cezası verdi.
129 BİN 326 BAŞVURU YAPILDI
BDDK’nın 2022 faaliyet raporuna göre geçen yıl kuruma yapılan 210 bin 404 şikayet başvurusunun yüzde 21,52’sini mevduat/katılım fonu işlemleri, yüzde 21,29’unu ihtiyaç kredisi, yüzde 18,13’ünü banka ve kredi kartları oluşturdu. 2022 yılında bölüme ilişkin toplam şikayet sayısı artarken, bu artışta SGK’da verilen terfi ödemeleri ve kurum maaş ödemeleri ile ilgili yapılan şikayetlerin etkili olduğu belirlendi.
Ağustos 2022’nin prestijiyle emeklilik promosyonları nedeniyle kuruma iletilen şikayet sayılarında hızlı bir artış olurken, ilerleyen aylarda şikayetler artarak devam etti.
2022’de BDDK’ya en fazla şikayet sayısı, CİMER’e 129 bin 326 başvuru fiş. 2022 yılında münferit iş ve hizmetlere ilişkin tüm tebligat, şikâyet, başvurular ile ilgili makamlarca kuruma iletilen inceleme taleplerinin incelenmesi sonucunda toplam 36 milyon 425 bin 761 TL idari para cezasıTamamlamak.
FSAP SÜRECİ YENİDEN BAŞLADI
IMF ve Dünya Bankası tarafından beş yılda bir yürütülen ve ülke finansal sisteminin uluslararası düzenlemelere uygunluğunun değerlendirildiği Finansal Şube Değerleme Programı (FSAP) sürecinin 2021 yılında yeniden başlatıldığını kaydeden, “Bu kurumların 2022 yılında hazırladıkları raporlar Hazine ve Maliye Bakanlığı ile koordineli olarak değerlendirilerek kurumların görüşleri paylaşıldı. 2013 yılında Ajans ile Dünya Bankası arasında imzalanan İkili Teknik İşbirliği Anlaşması çerçevesinde Dünya Bankası ile ilişkilerimiz olumlu bir şekilde devam etmektedir.söylendi.